Argent Chronicles
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Prijava

Pozabil/a sem geslo

Latest topics
» Nasveti, namigi, finte in podobno
Kako začeti kampanjo Icon_minitimePet 08 Jul 2016, 20:22 by Madbranch

» Humor
Kako začeti kampanjo Icon_minitimeNed 11 Okt 2015, 21:40 by Madbranch

» Glasba
Kako začeti kampanjo Icon_minitimeNed 27 Sep 2015, 15:12 by Astor Chikere

» Spamroom
Kako začeti kampanjo Icon_minitimeČet 14 Maj 2015, 09:51 by Laurelion

» 3. Težave vladanja
Kako začeti kampanjo Icon_minitimeTor 14 Apr 2015, 14:40 by Laurelion

» Naš svet
Kako začeti kampanjo Icon_minitimePon 06 Apr 2015, 00:50 by Laurelion

» Zemljevidi
Kako začeti kampanjo Icon_minitimeSob 04 Apr 2015, 20:41 by Laurelion

» Kocke
Kako začeti kampanjo Icon_minitimeSob 04 Apr 2015, 10:27 by Laurelion

» Alegov izziv #2
Kako začeti kampanjo Icon_minitimeTor 03 Feb 2015, 18:09 by Madbranch


Kako začeti kampanjo

Go down

Kako začeti kampanjo Empty Kako začeti kampanjo

Objavlja by Mastermind Ned 06 Maj 2012, 10:34

  • Kdo je igralec?
    Igralec je vsakdo, ki sodeluje v določeni kampanji, vendar ni njen Game Master. Da postanete igralec je dovolj že to, da pokažete interes s tem ko daste GMu bodoče kampanje vedeti, da bi radi sodelovali. Če je igralcev več, kot jih je GM pripravljen imeti v posamezni kampanji, je GM končni razsodnik kdo sodeluje in kdo ne.
  • Kdo je Game Master?
    Game Master (na kratko GM, starejši izraz je tudi Dungeon Master oz. DM) je tisti ki sestavi in vodi kampanjo, ter upravlja in igra vse, kar niso karakterji igralcev (v primerih izgube nadzora zaradi kontrole misli, izgube razuma ali podobnega, pa lahko začasno tudi njih). Če si predstavljate tipičen računalniški RPG, potem je GM vse tisto, kar v igrici počne računalnik: ustvari svet z vso svojo zgodovino in vizualno podobo (v kolikšni meri je odvisno od GMa do GMa: nekateri opišejo cel svet v 1 strani, drugi za to porabijo veliko več časa in detajlov), sestavi zgodbo in jo sproti prilagaja, sestavlja izzive, uganke, pasti in spopade za igralce, ter upravlja vse NPCje. Zaradi tega ima v kampanji tudi GM zadnjo besedo.
    Ključni lastnosti GMa sta želja in motivacija ustvarjanja ter upravljanja kampanje in vsega kar pride zraven, ter vsaj osnovno poznavanje pravil. Dober GM pa bo poleg tega upošteval tudi želje svojih igralcev in jim poskušal prikrojiti kampanjo tako, da bodo vsem čimbolj zanimiva, poznal pa bo tudi nekaj več pravil in variacij, ki jih bo s pridom prilagodil svoji skupini.

  • Kdo lahko postane GM?
    Vsakdo ki ima željo, voljo, motivacijo in čas, da sestavi in vodi kampanjo. Game Master vodi svojo kampanjo (če ima dovolj časa lahko tudi več kampanj), vendar ne more voditi drugih, če se tako ne zmeni z GMom tiste kampanje. Igralci v kampanji se lahko tudi domenijo, da se mesto GMa menja; to lahko pripelje do obilice zabave za vse, vendar pa zahteva zelo napredne roleplay sposobnosti in veliko improvizacije.
  • Sem lahko hkrati igralec in Game Master?
    V danem času ste lahko igralec ali GM v kolikor različnih kampanjah želite (in vam čas dopušča), vendar imate v posamezni kampanji načeloma le eno vlogo. GM načeloma lahko hkrati igra tudi neko osebo v skupini če želi, vendar to ni igralec v pravem pomenu besede, temveč je ta oseba pač eden od mnogih NPCjev ki jih GM igra (vendar je eden od junakov te zgodbe). Nekakšna izjema je kampanja, v kateri se vloga GMa menja, vendar je tudi takrat GM le eden naenkrat, ki pa pogosto poleg tega še vedno igra tudi svoj lik.
    Nasvet: sodelujte le v toliko kampanjah, kolikor vam čas dopušča. Nihče vas ne sme priganjati v odpisovanje, vendar pa gre večini ljudi na živce, če se v določeni kampanji dlje časa čaka na vas zato, ker ste hkrati v še treh drugih kampanjah.

  • Imam idejo za kampanjo, vendar ne vem kako začeti, dobiti igralce...
    Osnutek svoje kampanje objavite v temi Campaign Finder. Poleg osnutka napišite še koliko igralcev bi radi imeli v skupini (idealno je nekje 4-5, vendar je to odvisno od posamezne skupine), lahko napišete tudi v kakšnem žanru bi se kampanja odvijala (tako boste lažje našli igralce katerih stil vam bolj ustreza), lahko pa tudi kakšne karakterje lahko igralci igrajo. Tukaj je izbira načeloma prosta izmed ras in poklicev v Core Rulebook, lahko pa to izbiro tudi razširite ali zožate. Nekateri GMi gredo celo tako daleč, da sami naredijo izbor napol-dokončanih likov in igralci izberejo izmed njih, vendar pa je ta pojav relativno redek.
  • Zbral sem skupino, kaj zdaj?
    V temi z vašo kampanjo v Campaign Finderju ali pa preko zasebnega sporočila prosite administratorja, da vam odpre nov podforum za vašo kampanjo. Ko se to zgodi, je GMova naloga, da spiše morebitna dodatna pravila za svojo kampanjo in pa opiše pomembnejše detajle o svetu, v katerem se dogaja. GM bo tudi dodeljen za moderatorja podforuma s svojo kampanjo. Dejansko kampanjo lahko imate v enem samem postu, lahko pa jo tudi razdrobite na več postov, če želite imeti neke zaključene sklope ločene.
  • Kako mečem kocke?
    Verjetno največja slabost forumskega RPGja napram osebnemu je prav pomanjkanje vizualnega elementa, ki vpliva tudi na kocke. Za to težavo imamo na voljo več rešitev:
    1. Če svojim soigralcem zaupate in veste, da imajo vsi dostop do klasičnega seta D&D kock, jih lahko prosite da kocke mečejo sami in vam le sporočijo rezultat.
    2. Malo manj negotova metoda je, da vse kocke meče GM sam. Glede na to, da je tako ali tako GM tisti, ki določi kako zahteven je nek podvig in razsodi (ne)uspeh, ta metoda ne zahteva ravno velike mere zaupanja. Prav tako takšna metoda omogoča tudi možnost, da lahko vse mete kock in njim lastno matematiko opravi GM, igralcem pa sporoči samo opisne in-character rezultate, tako da jih preračunavanje bonusov ne vrže iz igre.
    3. Tretja in najbolj objektivna metoda pa je funkcija na forumu, imenovana Dice Roll, oz. Met Kock. V forum je že vdelan celoten set D&D kock, vključno z nekaj manj popularnimi poliedri. Vgrajene so: d2 (kovanec), d3, d4, d6 (klasična kocka), d8, d10, d12, d20, in d% (100-strana kocka). Pri vsaki kocki lahko določite tudi število kolikšno kock boste vrgli. Lahko se zmenite da vsak igralec uporabi to funkcijo ob svoji akciji, lahko pa se tudi zmenite da kocke meče GM preko te iste funkcije.

  • Lahko prekinem kampanjo ali izstopim iz nje?
    Nihče vas ne sili (in vas ne sme siliti) igrati kampanje. To naj bi počeli iz lastne volje in želje po igri. Vendar pa si je pomembno zapomniti, da niste edini v skupini in da vaš odhod lahko pomeni razočaranje in slabo voljo med ostalimi v skupini. Če preprosto odnehate, se morajo ostali znajti brez vas, predvsem pa si morajo izmisliti, zakaj vaše osebe ni več, zato je takšno ravnanje nezaželeno. Kaj torej storiti?

    Če ste igralec:
    • Če je razlog le to, da je za vas kampanja postala manj zanimiva, je najboljša rešitev to, da o svojih občutkih spregovorite z GMom. Navsezadnje je namen kampanje ta, da v njej vsi uživajo, in dober GM bo prisluhnil vašim željam in jih poskušal tako ali drugače vključiti v igro.
    • Vaša oseba se umakne iz igre. Z GMom se zmenite kaj naj se zgodi z vašim likom, ki lahko bodisi odide zaradi nekih osebnih razlogov, zapusti skupino, umre... Izbira usode lika je pomembna predvsem v primeru, če je vaša odsotnost začasna. Če se boste recimo želeli ponovno pridružiti skupini kasneje, je to lažje storiti z osebo ki je odša kot z osebo ki je umrla (vendar v klasični Pathfinder zasnovi tudi to ni nemogoče).
    • Vašo osebo prevzame GM ali pa kateri drug igralec. To se morate zmeniti z GMom in igralcem, kateremu prepuščate svoj lik. Ta možnost ohranja skupino celo, vendar pa se pogosto zgodi da potem ta druga oseba vaš lik igra nekoliko drugače, kot bi ga sami.
    • Če ste zapustili igro in bi se radi kasneje ponovno vključili lahko to storite s prejšnjim likom (glej zgoraj), ali pa prevzamete novo osebo. To je lahko kakšen od obstoječih NPCjev, ki vam ga GM prepusti, ali pa si ustvarite popolnoma novo osebo in jo vključite v zgodbo. S svojim GMom se zmenite kaj vam je dovoljeno.
    Če ste Game Master:
    • Prepustite vodstvo kampanje drugemu igralcu. Ta metoda omogoča, da se kampanja neovirano nadaljuje, prav tako lahko bivši GM še vedno sodeluje kot igralec, če želi. Vendar pa zna biti to najbolj zahtevna izbira, saj morate v skupini (ali pa izven nje) najti nekoga, ki ima čas in interes za nadaljevanje vodenja vaše kampanje.
    • Zaključite kampanjo. To je verjetno najboljša metoda, če v večjem delu skupine zmanjka volje za nadaljevanje. Zaželeno je, da če se že odločite za to možnost, kampanjo zaključite tudi znotraj zgodbe. Recimo da preskočite nekaj bitk in GM na kratko opiše kaj se je zgodilo, ter nadaljujete naravnost do zadnjega nasprotnika, po koncu tega pa GM na kratko napiše kaj se zgodi s pomembnejšimi posamezniki. Dokončana kampanja je veliko boljša rešitev od prekinjene, saj se lahko preživele osebe pojavijo v naslednji kampanji, če se ta dogaja v istem ali sosednjem svetu, njihove pretekle pustolovščine pa postanejo zgodbe, ali celo legende; možnost, ki je mnogim zelo všeč.

  • Imam vprašanje, vendar odgovora ni v tej temi.
    Če rabite nasvet ali pomoč, lahko za to prosite v za to namenjeni temi. Če potrebujete dokončen odgovor o določenem pravilu, vprašajte svojega GMa, ali pa kontaktirajte administratorja.
Mastermind
Mastermind
Master of Game Masters
Master of Game Masters

Število prispevkov : 12
Join date : 05/05/2012

http://argent.ultimaterpg.net

Nazaj na vrh Go down

Nazaj na vrh

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu